Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals
This is EstateLite Plone Theme
Esteu aquí: Inici Activitats Culturals *12/02/2019_MÚSICA I CINEMA Bernard Herrmann i Alfred Hitchcock

*12/02/2019_MÚSICA I CINEMA Bernard Herrmann i Alfred Hitchcock

El director de cinema Alfred Hitchcock i el compositor Bernard Herrmann van iniciar el 1955 una relació de col·laboració professional d’onze anys en nou llargmetratges cinematogràfics. Alguns d’aquests films són obres mestres del cinema, i algunes d’aquestes bandes sonores són obres mestres de la música cinematogràfica.

En aquest curs volem explicar aquesta col·laboració analitzant la importància de la música en aquestes pel·lícules: Però... qui va matar al Harry? (The Trouble with Harry, 1955); L’home que sabia massa (The Man Who Knew Too Much, 1956); Fals culpable (The Wrong Man, 1956); Vertígen (D’entre els morts) (Vertigo, 1958); Perseguit per la mort (North by Northwest, 1959); Psicosi (Psycho, 1960); Els ocells (Birds, 1963); Marnie (Marnie, 1964) i Cortina esquinçada (Torn Curtain, 1966).

Lloc:

UNED - Barcelona

Av. Rio de Janeiro, 56-58

08016 - Barcelona

Data:

Del 12 al 26 de febrer del 2019

Hores lectives:

10 hores lectives

Programa:

Dimarts, 12 de febrer

18:00 a 20:00 hores

Introducció a Alfred Hitchcock i a Bernard Herrmann: personalitats i trajectòria professional.

Anàlisi de Però... qui va matar al Harry? (The Trouble with Harry, 1955) a través de la seva música.

Dijous, 14 de febrer

18:00 a 20:00 hores

Anàlisi de L’home que sabia massa (The Man Who Knew Too Much, 1956) a través de la seva música.

Anàlisi de Fals culpable (The Wrong Man, 1956) a través de la seva música.

Dimarts, 19 de febrer

18:00 a 20:00 hores

Anàlisi de Vertígen (D’entre els morts) (Vertigo, 1958) a través de la seva música.

Dijous, 21 de febrer

18:00 a 20:00 hores

Anàlisi de Perseguit per la mort (North by Northwest, 1959) a través de la seva música.

Anàlisi de Psicosi (Psycho, 1960) a través de la seva música.

Dimarts, 26 de febrer

18:00 a 20:00 hores

El paper de Bernard Herrmann a Els ocells (The Birds, 1963).

Anàlisi de Marnie (Marnie, 1964) a través de la seva música.

La separació de dos genis. El cas Cortina esquinçada (Torn Curtain, 1966): de Herrmann a Addison. Hitchcock i Herrmann després de Hitchcock i Herrmann.

Ponent:

Xavier Cazeneuve i Descarrega, historiador, realitzador del programa de ràdio El violí vermell (Catalunya Música).

Inscripció:

El preu de la inscripció és de 50€

Fes la inscripció

Devolució de l'import de la inscripció: es farà la devolució de l'import per motius imputables al Consorci, per manca de matrícula, i per a qualsevol altre tipus de devolució caldrà presentar la petició degudament justificada.

Dirigit a:

Està adreçat a qualsevol persona interessada, sense que calguin coneixements previs en la matèria.

Objectius:

- Presentar les possibilitats i els usos de la música en el cinema. Aprendre a identificar la música en el cinema, els seus usos i recursos a l'hora d'acompanyar les imatges.

- Entendre l’obra d’un director amb unes característiques molt pròpies com és Alfred Hitchcock.

- Entendre l’obra d’un compositor cinematogràfica amb una personalitat complexe com és Bernard Herrmann.

- Tenir els recursos per saber "veure" la música en una pel·lícula.

Metodologia:

Classes teòriques farcides d'exemples d'audicions i de fragments audiovisuals.

Més informació:

UNED Barcelona

Av. Rio de Janeiro, 56-58

08016 Barcelona

93 396 80 59

activitats@barcelona.uned.es

arxivat sota:

Avinguda de Rio de Janeiro, 56-58, 08016-Barcelona, Telèfon 93 396 80 59