La proposta d’aquest curs planteja la realització d’un treball fotogràfic que formarà part d’una exposició fotogràfica col·lectiva. Des de la vessant tècnica i pràctica els ssisntents aprendran el mecanisme de captació de les imatges a través del mòbil, com desar-les i publicar-les a l’Instagram i alhora descobriran el valor narratiu de la fotografia per explicar històries a través de passejades fotogràfiques per l’entorn urbà de Carbirls acompanyats d’un fotògraf professional.
A tall d’exemple, la temàtica escollida per cada alumne per realitzar el seu projecte fotogràfic podria estar relacionada amb aspectes relacionats amb la història del municip. El seu llegat arquitectònic, sociologia dels barris, el llegat arqueològic, diversitat cultural i migracions, polítiques de gènere, medi ambient i canvi climàtic, urbanisme, globalització, mobilitat, diversitat cultural i migracions, o altres àmbits.
L’objectiu del taller és dotar als alumnes de les eines necessàries per dur a terme fotografies amb el mòbil i apropar-los alhora al llenguatge de la fotografia d’una manera crítica i social, que els permeti interrogar i explorar aspectes del poble de Carbils mitjançant la pràctica de passejos fotogràfics, també incentivar l’esperit reflexiu, treballar l’expressió oral i escrita, els valors i l’autonomia des de la pràctica creativa.
PROGRAMA
La democratització de la fotografia en l’època digital
• Avui tots som fotògrafs
La història del Documental
• El naixement del Documental dels anys 30
• La reinvenció del documental dels anys 70
• La dona Immigrant. Dorothea Lange i la manca d’objectivitat en la fotografia
• El fotògraf local vs. fotògraf internacional
• Autors rellevants
El projecte fotogràfic
• Already But Not Yet
• Muralles
• Tan Lluny tant a prop
El procés fotogràfic
• La importància del procés per sobre dels resultats
• La relació entre autoria i públic en l’obra fotogràfica
La tècnica fotogràfica
• Composició: La regla dels tres terços
• La llum: L’hora màgica
El Passeig fotogràfic
• La figura del flaneur en la modernitat
• La figura del flaneur en l’actualitat: L’escriptor Ian Sinclair
• El llegat històric i arquitectònic de Carbils.
La relació imatge i text
• Imatge I paraula: Les fotografies no parlen per si soles
La seqüència narrativa fotogràfica. El fotollibre
• La seqüència fotogràfica
• El disseny
La importància de la mirada local
• Només observem el nostre entorn quan som turistes
• Aprenem a ser flaneurs del nostre municipi
L’exposició fotogràfica
• La fotografia feminista dels anys setanta i les exposicions pelàgiques adreçades al públic genèric
Bibliografia
• Vivir con edificios y caminar con fantasmas. Ian Sinclair La Ciudad de las desapariciones. Ian Sinclair
• El espacio público de la fotografía. Jorge Ribalta Aun No. Jorge Ribalta
• Sobre la Composicion. Micheal Freeman Sobre la fotografia. Susan Sontang.
• Camera Lucida. Ronland Barthes
• In around and afterthoughts on documentary photography. Ensayo. Martha Rosler
• Dismantling Modernism, Reinventing Documentary (Notes on the Politics of Representa- tion). Ensayo.Allan Sekula
Dia i hores:
Dimarts de 18:00 a 20:00 hores
Hores lectives:
30 hores
Calendari:
octubre: 8, 15,22, 29
novembre: 5, 12, 19, 26
desembre: 3, 10, 17
gener: 7, 14, 21
Idioma:
Català
Lloc:
Espai Can Pepito Maco
Mestre J.Jambert, 4
08348 Cabrils
Ponent:
Jordi Barreras: Professor tutor de la UNED Sènior
Tornar a assignatures Sènior
Per a més informació al centre:
OAC
C/Domènec Carles, 1
08348 – Cabrils
93 753 96 60